kubrick brillant

multimedia art
ostozhenka str., 16
moscú

fins el 29 de gener 2012


stanley kubrick. History in photographs 1945-1950

El museu multimèdia art de moscú, mostra per primera vegada més de 200 fotografies del director de cine stantley kubrick, algunes d’elles mai publicades anteriorment.
No és gaire sabut que el director de films majestuosos com la taronja mecànica, 2001 una odissea de l'espai, the shining.... tingués aquesta vessant i menys que les fotografies que s’exposen les hagi realitzat un kubrick gairebé adolescent.
Nascut a nova york l’any 1928 en el context d’una família jueva, és a l’edat dels 13 anys quan el seu pare li regala la seva primera màquina de fotografiar. En aquell moment kubrick ja no se sentia atret per les activitats dels joves de la seva edat i l’etiqueten com un noi reservat, espavilat i neuròtic el qual no va tardar a enamorar-se de la nova joguina i a passejar per la ciutat fotografiant tot el que veia. És l’any 1945 amb només 17 anys ven la primera fotografia a la revista look, revista en la que hi col·laborà fins l’any 1950 moment en que realitzarà el primer film documental de 16 mil·límetres.

Mitjançant aquesta prematura afició ja deixa entreveure petits detalls verges i emocions que amb els anys plasmarà a algunes de les seves pel·lícules.
Quan a kubrick li pregunten la importància del seu pas pel món fotogràfic, assegura que no podria haver fet aquest pas sense uns ulls de fotògraf.
Algunes de les fotografies que es mostren són “etudes in the metro” realitzades amb la màquina de fotografiar amagada a la butxaca, “an evening at copacabana” que mostra la part oculta de la vida d’uns ballarins, així com una altra imatge en la que un nen pobre contempla com una família adinerada devora un dinar exageradament excessiu.

+ info aquí.



kubrick's most characteristic images, taken in the late 1940s, are found in the series 'Dialogues with Shadows'. Taken during theatre performances, these photographs show actors conversing with the shadows of others hidden outside the frame. Here we can recognise the fundamental elements of photography and cinematography – light, shadow and drama, and catch a glimpse of the brilliant filmmaker he would later become. Nameless passers-by on the street were caught by kubrick's lens, as well as the top celebrities of his time – the actress and social lioness Betsy von Furstenberg, composer and director Leonard Bernstein, Hollywood actor Montgomery Clift, and legends of world boxing Rocky Graziano and Walter Cartier. Kubrick's studies put him on a par with such masters of photography as Walker Evans, Henri Cartier-Bresson, Robert Frank, Diane Arbus, Louis Faurer and, of course, William Eggleston. Careful examination of Stanley Kubrick's photographs helps us to reinterpret and maybe revise our perception of this great 20th-century master's work.