cròniques

crònica

cal rosal (berguedà) 7/05/2011

jornada electrònica al konvent club

Amb un ambient plujós i en un primer moment familiar, Mr. Fantasmitü va inaugurar la Jornada Electrònica al konvent Club de Cal Rosal amb una proposta situada al delicat marc del jardí i com a hall la cuina del konvent, on es rebien als convidats amb cafè i pastes per tal que el públic comencés a entrar a la dimensió del que representaria la jornada. La pluja, no va ser impediment, just el contrari, ja que l’organització ho havia previst i un gran tendal cobria l’espai, on música, natura i flors, entorn industrial degradat i la majestuositat del konvent, s’unia, obrint i transportant tots els sentits.

Els curiosos i seguidors electrònics van anar apareixent, i sobrepassant les expectatives de l’organització.

La sessió de Mr. Fantasmitü va musicar el jardí a base de Idm-Techno. Una primera hora molt més orgànica i experimental, sense pràcticament ritme i amb molts matisos per deixar pas a una segona hora amb una clara influència techno, mescles molt suaus amb una sessió carregada de produccions noves i també de clàssics.

Seguidament, la jornada canviava radicalment tant de lloc com de concepte, passant a la capella interior on es presentava la unió del premiat grup teatral Tràfec Teatre juntament amb la música de No Parfum.

L’espectacle, va captivar i deixar glaçats al públic que omplia la capella. Una proposta, que com ja s’havia comunicat prèviament, no seria fàcil de digerir i realment els protagonistes van dominar i transportar als assistents cap a una òrbita que tallava la respiració. Un muntatge antireligiós i antitot, que intimidava i et batzegava fins a l’ànima.

L’encarregat de tancar el dia va ser l’artista multidisciplinari Carlos Villena, el qual va protagonitzar un directe només apte per a les oïdes i ments preparades i obertes. Villena va utilitzar únicament sons especialment produïts per la natura, que ell mateix ha enregistrat prèviament a diferents parts de tot el planeta. El seu directe no va deixar indiferent a ningú. Quaranta minuts de melodies profundes, acoblaments infinits i sons portats al extrem.

Ja de nit, Samuel M va donar el tret de sortida, per oferir una sessió purament de techno, amb to pausat a l’habitual degut a l’horari programat, però amb un ritme constant, i una vegada més, va deixar entreveure una gran influència de sons arribats de Berlín o Detroit.

Samuel M va deixar el al públic encarrilat per tal de que el dj madrileny Svreca s’introduís directament a l’esfera del konvent.

Svreca era el pilar de la Jornada Electrònica, i no va decepcionar a ningú. Amb una tècnica exquisida, i un nivell de forma espectacular, va demostrar el per què del seu segell, Semantica Records, un del més importants i valorats en l'actualitat. Les seves festes Lumen et Umbra a Madrid, són de visita obligatòria per a grans artistes de nivell internacional. Dues hores de sessió utilitzant molt material del seu segell, remescles pròpies i una gran part de referències de nova fornada. Tot això utilitzant la tècnica del dj tradicional, amb dos plats i un mixer.


L’encarregat de tancar la nit, va ser el dj Irazu, l'home de confiança de Svreca, el qual amb tan sols 21 anys, va demostrar tenir un gran talent, i una gran capacitat a l'hora de seleccionar la música dels seus directes. Un directe 100% techno, que va aconseguir fer ballar sense parar a un públic absolutament entregat a la pista.

Valoracions

L’organització, associació font del balç, moviment.0 i la comunidäd, valora la jornada electrònica com a molt positiva, tant a nivell musical com a nivell d’afluència de públic i especialment el comportament i l’educació del mateix. Seguidors que provenien tant de barcelona, com del bages, berguedà, etc.

Des de l’organització fem èmfasis en que el públic es va entregar a la proposta com si es tractés d’un club europeu, on no és més important l’aspecte lúdic sinó el musical i l’essència de club.

Moltes gràcies. // foto: Samuel M // fotògraf: Abel Castells