Crònica d’inauguració de l’exposició de txema rico, perico i els 11 artistes del mig del bosc: elsa guerra, juan, mireia arso, carmen zapata, pep espelt, inês querido, juanma, sami maalas i roser oduber.
Diumenge 26 d’octubre va tenir lloc la inauguració de l’exposició de txema rico i perico, amb el suport de la curiosa i peculiar exposició dels onze artistes provinents del bages, berguedà, aragó, finlàndia, portugal... on cadascun d’ells escollia un roure i el completava amb el seu llenguatge artístic, obrint un vincle directe entre art, expressió i natura.
Diumenge 26 d’octubre va tenir lloc la inauguració de l’exposició de txema rico i perico, amb el suport de la curiosa i peculiar exposició dels onze artistes provinents del bages, berguedà, aragó, finlàndia, portugal... on cadascun d’ells escollia un roure i el completava amb el seu llenguatge artístic, obrint un vincle directe entre art, expressió i natura.
Possiblement l’exposició pretenia molt menys del que es va acabar transformant, gràcies a la bona disposició de totes les parts implicades, esdevenint i presentant projectes rituals, d’energia, art lliure i creatiu, homenatges matriarcals units als vincles més purs que ens ofereix la naturalesa.
La resposta del nombrós i pintoresc públic, que ja a primera obra del matí descobria amb curiositat el taller de txema rico i perico, situat a la colònia jorba i que obria les portes per mostrar els espais i entranyes on els artistes treballen, s’inspiren i donen cos a tantes il·lusions i projectes.
La comunió que es va crear durant tot el dia va ser digne de les ocasions especials. Sense ser agosarats, transportava l’essència de la cultura francesa i el fet remarcable és el canal de comunicació que s’obria entre el públic de totes les edats i els artistes.
A continuació de la colònia jorba es va caminar fins a l’exposició de la roureda a mig camí dels dos centres on a part de descobrir les obres, podien compartir-les amb els seus creadors apropant i destructurant les habituals fredors que ofereixen els museus i altres espais artístics.
La festa va continuar al centre d’art i sostenibilitat de calders a on, amb una gran arrossada, es va donar per inaugurada l’exposició d’en txema rico i perico juntament amb la presentació de l’edició del primer llibre de cacis “Mil y un pasos” de txema rico.
Decididament es va tractar d’un dia complert a mig camí de tot arreu i allunyat de les grans plataformes i comparses.
La resposta del nombrós i pintoresc públic, que ja a primera obra del matí descobria amb curiositat el taller de txema rico i perico, situat a la colònia jorba i que obria les portes per mostrar els espais i entranyes on els artistes treballen, s’inspiren i donen cos a tantes il·lusions i projectes.
La comunió que es va crear durant tot el dia va ser digne de les ocasions especials. Sense ser agosarats, transportava l’essència de la cultura francesa i el fet remarcable és el canal de comunicació que s’obria entre el públic de totes les edats i els artistes.
A continuació de la colònia jorba es va caminar fins a l’exposició de la roureda a mig camí dels dos centres on a part de descobrir les obres, podien compartir-les amb els seus creadors apropant i destructurant les habituals fredors que ofereixen els museus i altres espais artístics.
La festa va continuar al centre d’art i sostenibilitat de calders a on, amb una gran arrossada, es va donar per inaugurada l’exposició d’en txema rico i perico juntament amb la presentació de l’edició del primer llibre de cacis “Mil y un pasos” de txema rico.
Decididament es va tractar d’un dia complert a mig camí de tot arreu i allunyat de les grans plataformes i comparses.
Un apropament i connexió amb les persones que fan possible i donen exemple visible de que l’art és possible, pur i real.
(foto: jordi plana)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada